vineri, 22 august 2008

wall mart romania magazinul viitorului!

Nu de mult am văzut un film interesant, Minority Report, în care se poate observa, în anumite scene, modalitatea viitorului de a face reclamă: ultra-personalizat, ultra-individualizat! Probabil că peste 10-15 ani fiecare cetățean al globului va fi "țintit" ( targetat) conform obiceiurilor sale proprii!

Walmart Romania, răspunzând unei cereri publice făcute de avocatul poporului a fost de acord să detalieze sistemul de urmărire a cumpărătorilor, în special a celor de sex feminin, implementat de 5 luni în filialele locale.

Purtatorul de cuvint al diviziei sud-est europene,Mitch Retzniak:"Intelegem perfect preocuparea publica fata de aceasta initiativa si de aceea suntem intru totul deschisi in privinta acestui program inovativ si a felului in care va imbunatati experienta clientilor nostrii.Nu este nici un secret ca am implementat si testat acest program in citeva din filialele noastre din romania iar acum cind datele s-au adunat sintem gata sa vorbim despre experienta acumulata!".

Testat pe parcursul ultimelor 5 luni in 7 magazine Wall Mart Romania sistemul de urmarire a clientilor utilizeaza o tehnologie proprietara Wall Mart,bazata pe o combinatie de unde electromagnetice si particule ionizate,care produce per ansamblu o excitatie moleculara particularizata pentru fiecare client in parte localizata subcutanat-imediat sub suprafata pielii. Mitch Retzniak:"este cit se poate de simplu:sistemul de urmarire si localizare a clientilor este plasat la intrarile in magazine si este operat cu ajutorul camerelor de luat vederi.Cind clientul intra in magazin sistemul trimite asupra lui o serie de unde electromagnetice si particule ionizate care determina formarea unui pattern energetic difuz si specific fiecarei fiinte umane.Cu ajutorul unor tehnici de programare neliniare se poate implementa in aceasta structura energetica un cod unic reprezentind codul de identificare al clientului precum  si coduri aditionale care ne ajuta sa imbunatatim experienta clientului in magazinele noastre!".

Magazinele echipate cu sistemul de urmarire si localizare sint dotate evident cu camere de luat vederi speciale capabile sa detecteze patternurile energetice si sa decodeze codurile implementate in aceste patternuri.Traiectoriile clientilor in magazin,comportamentul lor,alegerile lor sint detectate si stocate in baze de date proprietare Wall Mart  pentru analize ulterioare.

Detectoare miniaturizate plasate sub rafturile magazinelor sint capabile de asemenea de identificarea clientilor.Conectate prin unde radio cu ambalajele si etichetele supersofisticate ale unor anumite produse si cu miniecrane lcd plasate in locuri definite precis aceste detectoare realizeaza adaptarea instantanee a reclamelor,a textului si imaginilor de pe ambalaje,si chiar a pretului la nivelul clientului.

Ana Brașoveanu,client Wall Mart Romania:"Stiti,la inceput a fost un pic infricosator,sau cel putin ciudat,sa vad toate ambalajele,etichetele produselor de la raionul pentru copii afisind fotografii de copii fericiti ,in diferite ipostaze legate de produsul respectiv!Unii copii chiar semanau foarte bine cu ai mei! De asemenea,tot timpul am avut intr-un colt al ochilor fraza "ESTE SIGUR PENTRU COPIII TAI,CUMPARA ACUM!" ,totul cu litere mari stralucitoare in culorile mele preferate!Nu numai atit,dar fiecare produs atunci cind treceam pe linga el incepea pur si simplu sa cinte melodia mea preferata! Superb!"

Din nou Mitch Retzniak:"Detectoarele noastre de cea mai buna calitate asigura o experienta de neuitat fiecarui client!In afara de prezentarea personalizata a fiecarui produs ele ne ajuta sa oferim fiecarui client discounturi bazate pe obiceiurile sale de achizitionare,totul absolut individualizat!Presupunem de exemplu ca o clienta a vizitat sectia de lenjerie intima apoi sectorul de parfumuri!In acest moment sintem in masura sa oferim clientei noastre un anumit discount personalizat pentru un set de lenjerie intima daca se hotareste sa cumpere un parfum de marca original!".

Avocatul Poporului:"In privinta acestui sistem de discounturi personalizate ne exprimam o oarecare ingrijorare fiind sustinuti si de Grupul pentru Dialog Social.Consideram ca sistemul de urmarire si localizare Wall Mart incalca spatiul privat si viata personala a clientilor!De asemenea sintem adinc ingrijorati de discriminarea care va lua nastere intre clienti: cei care isi permit sa cumpere mai mult vor fi si cei care vor profita de preturi mai bune in timp ce acei clienti care nu-si pot permite sa cumpere mult vor plati mai mult deoarece preturile in cazul lor vor fi mai mari!".

Asociatia Neguvernamentala "Daniela Nastase" ridica un nou semn de intrebare asupra programului.Purtatorul de cuvint al acestei asociatii Ludovic Baine:"Toate programele experimentale efectuate asupra fiintelor umane trebuie sa aiba reguli precise de acceptare din partea acestora.Daca cineva nu vrea sa participe la program atunci trebuie sa dispuna de garantii ferme si proceduri adecvate care sa-i ofere siguranta respectarii vietii intime ,a spatiului sau privat,a optiunii sale!In cazul Wall Mart Romania avem dubii serioase privind respectarea acestor proceduri!De exemplu clientii care nu vor sa intre in acest program trebuie sa poarte palarii mov inscriptionate cu literele "wmo". Insa atunci cind intrii in magazin aceste palarii sint pur si simplu ascunse de o reclama uriasa iar in cazul in care le gasesti nu prezinta inscriptionarea regulamentara!Panourile care prezinta programul si optiunile clientilor in privinta acestuia sint iluminate necorespunzator si sint ilizibile!De asemenea au fost cazuri cind palariile lipseau cu desavirsire!"

Totusi,programul se bucura de un real succes!Wall Mart Romania declara ca are in vedere o colaborare cu guvernul Roman pentru obtinerea de garantii ferme privind extinderea retelei si acceptarea programului in Romania. Purtatorul de cuvint al Guvernului Romaniei Doru Astefanitei:"Guvernul Romaniei apreciaza increderea acordata de investitorii Wall Mart tarii noastre!Imediat dupa Anul Nou va fi emisa o Ordonanta de Urgenta referitoare la achizitiile Wall Mart Romania precum si la colaborarea ulterioara in cele mai bune conditii cu Wall Mart!In ceea ce priveste programul implementat de Wall Mart Romania acesta se  desfasoara deja si are rezultate foarte bune iar reactiile clientilor sint pozitive!Nu avem nici un motiv de ingrijorare!"

Neoficial,se spune ca decizia guvernului roman a fost influentata de nevestele ministrilor dar stirea nu se confirma din "surse".

Un material anonim sosit la redactie ne prezinta ceea ce pare a fi convorbirea telefonica dintre 2 femei.Materialul precizeaza ca este vorba de Dna. A. si Dna. C.!Nu vom preciaza numele lor complet ci vom spune doar ca este vorba de sotiile a doi minstrii din guvernul roman.

"-Dna. C.:Vai,draga,ai fost si in raionul de parfumuri?
 -Dna. A.:glumesti?cum sa nu?totusi,cel de lenjerie intima si accesorii este preferatul meu!
 -Dna. C.:si al meu,cu siguranta! cite orgasme ai avut? cu cine?
 -Dna. A.:..am avut 4 orgasme,tu!toate cu russel crowe!nu stiu cum naiba stiu aia de acolo ca asta e preferatul meu!si de cite ori puneam mana pe un produs ma inmuiam toata,pur si simplu il aveam in fata ochilor pe tip,simteam pur si simplu cum ma mangaie in cele mai ascunse locuri! 4 orgasme in rafala n-am avut in viata mea!a trebuit sa-mi schimb lenjeria pe loc! si-am avut si discount daca poti sa crezi! trebuie sa mergem impreuna data viitoare!
 -Dna.C.:Cu siguranta!Maine sint toata ziua libera,tolomacul e cu alegerile!
 -Dna.A.:Atunci trec sa te iau... Pa,pa..
 -Dna.C.:Ciao,te pup!
"

Daca materialul de mai sus este valabil atunci tehnologia Wall Mart Romania ridica noi semne de intrebare.Totusi,in lipsa dovezilor ferme ne oprim aici!

Un comentariu:

Anonim spunea...

http://video.google.com/videoplay?docid=-3836296181471292925#